قسمت سوم

 

خب سلام . اوه وبلاگ نویسی واقعا وقت گیره . خب من واقعا هیجان دارم تا با شما نتایجمو به اشتراک بزارم . من مطالعه کردم منابع فاسی و انگلیسی رو و واقعا چیزای خوبی پیدا کردم . که لینکشو حالا براتون میزارم . خب بزار از اولش بگم . انقدر هیجان داشتم که نتونستم تا فردا صبر کنم که دوباره پست بنویسم و امروز برخلاف چیزیکه قول داده بودم حدود دو تا پست یا سه تا پست گذاشتم . اولا این که من رفتم سراغ منابع فارسی بالاخره منطقی تره که ببینی کسایی هستن که با زبان خودت مطالب خوبی برای گفتن داشته باشن یا نه و توی وقت صرفه جویی میشه اگه هم پیدا نکردی حداقل میتونی از خیلی نظرا اونارو با نتیج انگلیسی مقایسه کنی و ببینی خوب هستن یا نه . خببب من به بهترین جاهایی که میتونستم سر زدم و اونارو نگاه کردم . و پنجره هاشو بازگذاشتم توی مرورگرم که دوباره ازشون استفاده کنم در واقع اونا مطالب انتخابیم بودن برای نتیجه گیری نهایی . خببب یه چیز جالب دیگه که متوجه شدم بین جستجو کردنام  این بوده که نتیجه هام برای خودشناسی همش ختم میشد به کتابای خودیاری ! کتاب های self help با موضوع موفقیت  . این تشابه اسمی نبود بلکه وقتی به موضوع کتاب نگاه میکردی اما این بار به عنوان کسی که که از خودشناسی به خودیاری رسیده حالااااا یه چیز مهم کشف میکردی یه ارتباط مهم ! اونم این که بخش زیادی از کتابای خودیاری دارن خودشناسی رو اموزش میدن و دلیلش هم اینه که بخش زیادی از موفقیت افراد بزرگ مربوط به همینه خودشناسی ! میخوام بگم کسی که خودشو بشناسه موفق هم میشه یا حداقل شانس موفقیتش بالا میره . این نکته ای بود که من فهمیدم طی جستجوهام cool .

 خب من میخوام الان همونطور که توی پست قبلی قول دادم میخوام درمورد هدف و کاربرد خودشناسی بگم .تا وقتی هدف رو ندونیم نمیدونیم داریم چیکار میکنیم و آخرش میخوایم که چه نتیجه ای بگیریم . هدف من اینه : خودشناسی برای داشتن زندگی ای که من میخوام . در واقع تعریفش برای هرکس فرق داره مثلا برای من صفت رضایت بخش هست . برای شما شاید با ارزش یا موفق . یا شاد . یا آرام و در صلح باشه . یا شایدم آزادی . برای هر کدوم از معناهایی که به زندگیامون میدیم به خودشناسی نیاز داریم تا اون معنا رو در زندیگمون ایجاد کنیم  یا شایدم برعکس شاید باید خودشناسی داشته باشیم تا معنایی برای زندگیمون براساس شناختن خودمون پیدا کنیم ! میدونین چی میگم ؟ شاید باید از اول بفهمیم و درک کنیم .!  و کاربردهایی که بای من قراره داشته باشه : شناختن نقاط قوتم و نقاط ضعفم _ علایق هام _ اسشتعداد هام و توانایی هایر خاص مربط به خودم _ دلیل و علت رفتارهام توی مواقع مختلف  . فعلا ایناس .

 

خب حالا برم سراغ منابع : من بهترین لیست های معرفی کتاب که انتخاب کردم رو اینجا قرار میدم اگه خواستین ببینین . در نهایت من از بین پیشنهادات این لیست پنج تا کتاب رو که میتونید از بینش دوباره انتخاب کنید رو در ادامه معرفی کردم . خب  : 

 

مقاله اول

 

مقاله دوم

 

مقاله سوم

 

مقاله چهارم

 

مقاله پنجم

 

مقاله ششم

 

مقاله هفتم

 

 

و حالا بخش اصلیییی . کتاب های انتخابی مون ! و دلیل انتخابشون ! 

راستش کتاب های زیادی بودن . انتخاب از بینشون سخته و این که یک کتاب مخصوص درمورد خودشناسی وجود نداره! ( نه  که نباشه این کلمه غلط اندازه . مثلا کتابی داریم با اسم خودشناسی به روش یونگ که از روی این کتاب معروف و تحقیقات یونگ امروزه تست های شخصیتی که می بینیم ساخته شده و اتفاقا یکی از ناب ترین و بهترین کتاب ها تو این زمینه هست پس حرفم رو اصلاح میکنم ) و همونطو که گفتم در واقع خودشناسی به صورت جداگانه خیلی رایج و حتی روش صحیحی برای یادگیری شاید نباشه و غالبا خودشناسی داخل کتاب های خودیاری آموزش داده شدن و ما میتونیم با تمرکز روی یادگرفتن خودشناسی با این دیدگاه از کتاب های خودیاری استفاده درست و بهتری بکنیم . پس با توجه به این توضیح اگه دیدین که من کتابم شاید عنوانش مرتبط با خودشناسی نباشه دلیلش این هست ! cool . من این کتاب هارو انتخاب کرم اول براساس نیاز خودم با هدف یه شناخت سطحی برای پیداکردن علایق و نقاط قوت و نقاط ضعف و ... و اولویت دومم انتخاب کردن کتاب هایی با معیارهای مختلف برای هدف های مختلف برای سلیقه های مختلف خواننده های عزیززheartlaugh . بریم سراغ شون ؟ laugh

 

 


1_خودشناسی به روش یونگ نوشته مایکل دانیلز یا انسان مدرن در جستجوی ضمیر خود نوشته کارل گوستاو یونگ

 

2_عادت های اتمی نوشته جیمز کلییر یا کار عمیق نوشته کال نیوپپورت یا  123 بدرخش توشته شهاب اناری

 

3_خودت را به فنا نده نوشته گری جان بیشاپ یا هنر ظریف بیخیالی نوشته مایکل منسون 

 

ما قرار نیست همشو بخونیم blush این لیست نهایی من برای انواع سلیقه ها و براساس سطحی هست که الان توش هستید و هستیم . توی پست بعد کامل درموردش میگم ...